A Dubrovay László zeneszerző Faust, az elkárhozott című művére koreografált táncdráma egyetlen alkalommal látható március 30-án Pécsett a Kodály Központban.
Az elmúlt hetven év egyik legnagyobb szabású eredeti balettzenéje a Faust, az elkárhozott, amelynek monumentalitását mutatja a több mint 460 oldalas partitúrája is. A darab Goethe remekművének első és második részét követi, szinte teljes mértékben megegyezve az eredetivel.
A zeneszerző érzelemben gazdag dallamai a Zuglói Filharmónia – Szent István Király Zenekar közreműködésével Záborszky Kálmán Liszt-díjas karnagy vezényletével szólalnak meg. A táncdráma pedig nagyszabású, látványos színpadképben elevenedik meg a Pécsi Balett táncművészeinek előadásában. A produkció igazi csemege a zene és a tánc rajongóinak egyaránt.
Dubrovay László több mint két évtizede fejezte be nagyszabású balettjét, amelynek ősbemutatója 2016-ban volt.
– A cselekmény dramaturgiája lehetőséget nyújtott sokféle hangvétel, valamint gesztus- és mozdulatban gazdag koreográfia megszületéséhez elengedhetetlen zenei anyag megteremtésére – mondja a zeneszerző. – Öreg korában ki ne gondolna arra, milyen lenne az összegyűjtött tapasztalatok, ismeretek birtokában megfiatalodni, még egyszer élvezni a fiatalság minden vonzerejét, végigélni az új élet által kínált sokféle szépséget, gazdagságot? Goethe Faustja ezért a célért szövetségre lép az ördöggel, halála után testét a pokoli erők rendelkezésére bocsátja. A kérdés azonban az, hogy egy tisztességes, becsületes, példamutató élet után az elkárhozás megtörténhet? Győzhetnek a gonosz erők? Erre ad válasz a zenedarab és a táncdráma.
A koreográfiát a Harangozó-díjas és Imre Zoltán-díjas Vincze Balázs, a Pécsi Balett igazgatója készítette. Mint mondja, nagy megtiszteltetés és felelősség is egyben egy kortárs zeneszerző művéhez elsőként koreográfiát készíteni. Kitért arra is, a saját elképzeléseit úgy kellett összhangba hoznia a zeneszerzőjével, hogy végül a megszülető műben a kettőjük víziója eggyé váljon.