Híres filmrendezők kedvenc filmjei

Március közepe óta, a járványhelyzet okán esti óráinkban a korábbiaknál is komolyabb szerephez jut az otthoni közös filmnézés. Az interneten böngészve érdekes összeállításra leltünk a Player hírportálon: tucatnyi világhírű filmrendező néhány évvel ezelőtt ‒ felkérésre ‒ összeállította tíz legkedvesebb filmjének listáját. Amolyan kedvcsinálónak, íme, öt „legkedvesebb tíz”:

Stanley Kubrick: A bikaborjak (Fellini, 1953), A nap vége (Bergman, 1957),

Aranypolgár (Welles, 1941), A Sierra Madre kincse (Huston, 1948), Nagyvárosi fények (Chaplin, 1931), V. Henrik (Olivier, 1944), Az éjszaka (Antonioni, 1961), A bankdetektív (Cline, 1940), Roxie Hart (Wellman, 1942), A pokol angyalai (Hughes, 1930).

 

Woody Allen: Négyszáz csapás (Truffaut, 1959), 8 és ½ (Fellini, 1963), Amarcord (Fellini, 1972), Biciklitolvajok (de Sica, 1948), Aranypolgár (Welles, 1941), A burzsoázia diszkrét bája (Buñuel, 1972), A nagy ábránd (Renoir, 1937), A dicsőség ösvényei (Kubrick, 1957), A vihar kapujában (Kuroszava, 1950), A hetedik pecsét (Bergman, 1957).

Francis Ford Coppola:    

A legénylakás (Wilder, 1960), Hamu és gyémánt (Wajda, 1958), A gonosz jól alszik (Kuroszava, 1960), Életünk legszebb évei (Wyler, 1946),A bikaborjak (Fellini, 1953), A komédia királya (Scorsese, 1983), Dühöngő bika (Scorsese, 1980), Ének az esőben (Donen/Kelley, 1951), Virradat (Murnau, 1927), A testőr (Kuroszava, 1961).

 

 

Quentin Tarantino: Apokalipszis most (Coppola, 1979), Gáz van, jövünk! (Ritchie, 1976), Carrie (de Palma, 1976), Tökéletlen idők (Linklater, 1993), A Jó, a Rossz és a Csúf (Leone, 1966), A nagy szökés (Sturges, 1963), A pénteki barátnő (Hawkes, 1940), Cápa (Spielberg, 1975), Lányok, csak szép sorjában! (Vadim, 1971), Mennydörgés (Flynn, 1977), A félelem ára (Friedkin, 1977), Taxisofőr (Scorsese, 1976).

 

 

Martin Scorsese: 2001: Űrodüsszeia (Kubrick, 1968), 8 és ½ (Fellini, 1963), Hamu és gyémánt (Wajda, 1958), Aranypolgár (Welles, 1941), A párduc (Visconti, 1963), Paisá (Rossellini, 1946), Piros cipellők (Powell/Pressburger, 1948), A folyó (Renoir, 1951), Gyilkosság Szicíliában (Rosi, 1962), Az üldözők (Ford, 1956), Ugetsu története (Mizoguchi, 1953), Szédülés (Hitchcock, 1958).

 

 

 

Walter Béla


Hasonló cikkek