10 lélegzetelállító látnivaló, amit semmiképp ne hagyj ki Las Vegasban | Pannonmagazin
Turizmus

10 lélegzetelállító látnivaló, amit semmiképp ne hagyj ki Las Vegasban

Mi az, ami a legnagyobb eséllyel szerepel az utazni vágyók bakancslistáján? Naná, hogy a nyugati part! Los Angeles, a Grand Canyon, és persze a világ elsőszámú sivatagi vidámparkja, Las Vegas. Tekintsük át a legfontosabb nevezetességeket, amiket – ha már ilyen messzire eljutottunk – vétek lenne kihagyni!

Kezdjük azzal, vajon hogyan barangolhatjuk be Amerikát anélkül, hogy súlyos milliókat kéne elköltenünk? Egyre többen vannak, akik hátizsákos turistaként vágnak neki a nagy útnak – nekik azonban számolniuk kell jó pár kellemetlenséggel. Ilyenek a sok átszállásos repülőutak, amik során fél napokat dekkolhatunk valamelyik reptéren. Szerencsére ma már nem csak a leggazdagabbak kiváltsága a kényelem: sokan döntenek úgy, hogy landolás után egyből lakóautót bérelnek, esetleg motorral vágnak neki a 66-os útnak.

Kevéssé ismert, de meglepően költséghatékony az is, ha egy magánrepülős (!) nyugati parti túrára fizetünk be. Nem, ez sem luxus! Hihetetlen, de körülbelül egy buszos körút áráért ússzuk meg a városnézést, kényelmesen, átszállások nélkül, transzferrel, szállodákkal, reggelivel együtt. Ha megszületett a tökéletes útiterv, vágjunk neki a Vegas-i kalandoknak!

A Las Vegas Strip ad otthont a kaszinóknak, amiket a filmekből már jól ismerhetünk: ezen a sugárúton tornyosulnak a felhőkarcoló méretű luxushotelek és plázák, éjszakánként pedig színes neonfényben úszik. Méterenként ütközünk valamilyen látványosságba, folyamatosan zajlanak a koncertek és performanszok, és az sem kirívó, ha séta közben félmeztelen go-go táncosok ugranak a nyakunkba. Lássuk, milyen látványosságokban lehet részünk itt végigsétálva!

Párizstól Velencéig 10 perc alatt

Ha járt már Velencében, meg lesz döbbenve, milyen precizitással másolták le az olasz város minden részletét a Venetian Hotelben, kék égbolttal, kanálisokkal és gondolákkal együtt. Még a Sóhajok hídja is megtalálható benne! A gondolázás pedig szórakoztató módja annak, hogy bejárjuk az óriási komplexumot. Innen nem messze található a Bellagio, ahol úgy érezhetjük, egy mesebeli tündér kertjébe csöppentünk: a gyönyörű virágok, sövények és vízesések tarkította botanikus kert mellett a gigahotel előtt kialakított szökőkút koronázza meg a látványosságot, ami esténként káprázatos fény- és víziműsorral szórakoztat.

Ezt az előadást nem is nézhetnénk kiválóbb helyről, mint a luxusétteremből, amit a Paris Las Vegasban, a párizsi Eiffel-torony tökéletes másában alakítottak ki. A torony csúcsáról, 46 emelet magasan fantasztikus 360 fokos panoráma tárul elénk, míg a hotel aljában a párizsi operaház pontos mását találhatjuk. A Strip átellenben lévő végén pedig olyan látványosság vár, ami kizárólag a legbátrabbaknak való! A Stratosphere torony messze kiemelkedik Vegas látképéből a maga 350 méteres magasságával. A tetején hajmeresztő kalandokat élhetünk át: bungee jumpinggal vethetjük magunkat a mélybe, vagy épp a világ egyik legijesztőbb vidámparkjában küzdhetük a tériszonnyal. Gyengébb idegzetűek beérhetik a kilátóval, ahonnan egész Vegas a szemünk elé tárul.

Aki a természetet hiányolná, annak is legfeljebb a Strip délnyugati végéig kell elsétálnia érte: itt található ugyanis a Mandalay Bay Resort, aminek fő látványossága a Shark Reef Aquarium. Ez a több mint egymillió gallonos víztartály a legkülönbözőbb halfajoknak, cápáknak, rájáknak és hüllőknek ad otthont, és egy alagúton is áthaladhatunk itt, ahol körbevesz minket a cápákkal teli akvárium.

A Vegas-i esküvő ára

Na de mi terül el a Stripen kívül? Például a Fremont Street, a Vegas régi központjában található, tetővel fedett sétálóutca, ahol esténként a hálószerűen felszerelt LED lámpák fényjátékában gyönyörködhetük. A környék a nap minden órájában tele van mutatványosokkal, és aki szeretné, a zipline-ingot is kipróbálhatja: ennek során egy karabinerrel egy drótkötélpályára erősítve lehet végigszáguldani az utca fölött. Különleges látványosság még a neon múzeum, ahol a már lecserélt reklámtáblákat helyezték örök nyugalomra. A szebb napokat látott neonokat tárlatvezetés során nézhetjük végig – némelyiket fel is újították, hogy a régi fényükben ragyogjanak.

Anélkül sem hagyhatjuk el a várost, hogy ne vettünk volna szemügyre legalább egyet a világhírű kápolnák közül. Ha kifejezetten házasságkötési céllal érkeztünk, ezt akár potom 75 dollárért is megtehetjük, igaz, ez esetben egy irodában kell egybekelnünk. Ha ennél is kényelmesebbek vagyunk, még a hotelünkből sem kell kimozdulni, hiszen a legtöbben kápolna is található. A költekezésnek azonban nincsenek korlátai: választhatunk akár egy Star Trek-tematikájú esküvőt is, vagy olyat, ahol egy Michael Jackson-hasonmás ad össze minket.

Amerika égen-földön

És mi a helyzet, ha Las Vegas határánál is távolabbra merészkednénk? Mondani sem kell, hogy egy gyalogtúra során is feledhetetlen élmény megcsodálni Amerika ikonikus természeti látványosságát, a Grand Canyont, ám ha lehetőségünk nyílik rá, hogy helikopterrel tegyük ugyanezt, egy teljesen új perspektívából tárul elénk az óriás kanyonok és a meredek szakadékok világa.

Ha a magánrepülős körút mellett maradunk, akkor még a helikoptert is kihagyhatjuk, hiszen a programba a Grand Canyon fölötti sétarepülés is beletartozik – mondta Schmid-Lengyel Mónika, a Világszerte Travel tulajdonosa a 2 havonta megrendezésre kerülő nyílt nap keretében, ahol amerikai utazásokkal kapcsolatos kérdésekre is válaszolt az érdeklődőknek.

Habár ez a típusú utazás a magyarok előtt egyelőre kevéssé ismert, valószínű, hogy egyre többen élnek vele, már csak a meglepően alacsony, minden költséget magába foglaló ár miatt is. Az iroda szervezésében ugyanakkor más járművel is útra kelhetünk: családoknak ideális választás lehet a lakóautós körút, aki pedig motoron vágna neki Amerikának, annak sem kell a helyszínen bajlódnia a foglalással.