A Tavasz istennő fogadja a partra fújt Vénuszt
A Vénusz születése az itáliai reneszánsz és Botticelli egyik legismertebb műve. A számtalanszor reprodukált mű főalakja Vénusz, az univerzális szépség ideáljának megszemélyesítője, a testi-lelki szépség szimbóluma. A görög eredetű történet a reneszánsz kultúrában is tovább élt.
A címmel ellentétben a festményen nem Vénusz születését látjuk, hanem azt a jelenetet amikor megérkezik Ciprus szigetére. Vénusz a tenger habjai között születik, és Zephürosz nimfa fújja őt egy gyöngyházkagyló héjon a partra.
A partra érkező Vénusz tiszteletére Khlórisz avagy római megfelelője Flora igyekszik. A tavasz és virágok istennője egy virágokkal díszített köpennyel készül Vénusz meztelen testét eltakarni. Ruháján lévő virágok a születést, nyakában lévő mirtusz pedig Vénuszt jelképezi. Mind a gazdagon díszített ruháját, mind a Vénusz felé nyújtott finom köpenyt piros és fehér százszorszépek, sárga kankalinok és kék búzavirágok hímzése díszíti.
Életre kel a nimfa ruhája
Nicolas Bentel terméktervező nemcsak festményként tekint az alkotásra, hanem magukat a ruhákat is látja benne. Szeme kifejezetten a Tavasz istennő ruháján akadt meg. Bentel újraalkotta a virágos ruhadarabot, krémszínű ruhával, finom organza felsővel és rózsaszín hullámzó drapériával.
“Az első lépés az volt, hogy megvizsgáltam a festményt és megpróbáltam lemásolni a virágokat, hogy színeik és mintáik alapján katalogizáljam őket. A második lépésben hasonló ruhákat kerestem az akkori korból, hogy összevethessem az anyagokat és az eljárási technikát amit akkoriban alkalmaztak. “
Miután Bentel kidolgozta a ruhadarab mintázatát, hímzésre és történelmi ruhadarabokra szakosodott készítőkkel dolgozott össze, hogy megszülethessen az elképzelése.
“A legnagyobb kihívás megtalálni az egyensúlyt valaminek a pontos elkészítése és a között hogy az 2021-ben is hordható legyen. Hű akartam maradni a festményhez mégis valami olyat alkotni, amit az emberek talán szívesen viselnének egy szép napsütéses napon az idén.”