Peller Károly: „A közönség szeretete hiányzik a legjobban”

Boros Norina

Peller Károly a Budapesti Operettszínház színésze, akiről egy korábbi interjúnkból már kiderült, hogy a műfaj szerelmese. Gyermekkora óta az operett bűvöletében él, még a kutyáját is a kedvenc táncoskomikus szerepe után nevezte el Bóninak. Közel egy hónapja indította útjára ötletét az Operett Tudort. A vlog a maga könnyed féltudományos ugyanakkor humoros formájában igyekszik a fiatalokhoz közelebb vinni az operett műfaját. Mára már az ötödik részéhez ért és még jópár epizód van a tarsolyban. Interjú

– Boros Norina/ PannonHírnök: Első kérdésem elég rendhagyó, hogy vagy?

– Peller Károly: Tulajdonképpen jól vagyok, köszönöm. Nyilván sokan panaszkodnak, hogy nincs színház, leállt az élet. Ez igaz, ami tény, az tény. Azonban én olyan beállítottságú ember vagyok, hogy mindig igyekszem megtalálni minden rosszban a jót. Ahogy tavasszal is megtaláltam a jó részét a körülményekhez képest nehéz időszaknak. Akkor tudtam igazán egy kicsit a házammal foglalkozni. Igyekeztem rendet rakni, szortírozni. Volt időm nagyon sok mindenre, amire egyébként, ha zajlik az évad és zakatol az élet, akkor nincs. Mostani időszakra is ugyanez igaz. Megpróbálom a jót megtalálni. Szomorú vagyok, mert a vírus okozta járvány miatt bezártak a színházak és így három bemutatóm maradt el. Ami külön érdekesség, hogy mindben prózai szerepet játszottam volna, de majd idővel pótoljuk ezeket.

– Mikor álltál utoljára színpadon?

– Már szinte nem is emlékszem. Valamikor november elején streameltük a Macskafogó musicalt, Sajnos, az volt idén a legutolsó, amikor színpadon álltam jelmezben. Ott már nem lehetett velünk a közönség. Pár nappal előtte az utolsó előadásom a Szépség és a szörnyeteg volt a Budapesti Operettszínházban közönség előtt.

– Interjúnk készítésekor az ötödik részét töltöd fel az új heti rendszerességgel jelentkező sorozatodból az operett műfajáról. Honnan jött az ötlet?

–  Már kiskamasz koromban elkezdtem az operettel foglalkozni. Rátonyi Róbert könyve az Operett volt az első a témában, amit elolvastam. Aztán azóta többször is. Mindig azon gondolkodtam, hogy jó lenne ha én Peller Károly folytatnám azt a könyvet. Felmerült a fejemben a gondolat, hogy most kellene leülni és ezzel foglalkozni. Majd ahogy továbbgondoltam arra jutottam, hogy a mai rohanó világunkban alig van ideje az embereknek könyvet olvasni. Arra gondoltam, hogy ennek valami mai felületet kellene választani, így a fiatalokhoz is jobban eljuthat. Ezért választottam a video blogot, azaz a vlogot, ami az operett műfajáról szól félig tudományosan, félig humorosan. Egyetlen kérdés maradt, hogy mikor indítsam el. Először azt gondoltam, majd jövőre. Amikor nézegettem a naptárt megpillantottam, hogy jövő héten november 17.-e van, a Csárdáskirálynő születésnapja. Ennél ikonikusabb dátumot nem is találhattam volna. Átgondoltam kiket szeretnék meghívni a vlogomba, szerencsére mindenki elsőre igen mondott. Megcsináltam a felvételeket, összevágtam és november 17.-én útjára indult az Operett Tudor.

Peller Károly
Peller Károly

– Meg voltam róla győződve, hogy egy komplett csapattal dolgozol együtt. Operatőrtől kezdve egészen a vágón át fogod felsorolni az embereket.

– Nincs szerkesztő, sem vágó, sem operatőr, sem hangmérnök, sem fodrász, sem sminkes. Én Peller Károly egyedül csinálom. Persze vannak segítők, akiknek először megmutatom, az eléggé kritikus legjobb barátaim, örök partnerem Szendy Szilvi, és Görgényi Tibor, aki a menedzserem.

– Milyen terveid vannak a sorozattal?

– Alapvetően az egész sorozat a magyar operettről szól. Az elején letettem az alapokat, mi az operett, milyen műfaj, milyen irányzatai vannak, milyen szerepkörök vannak benne.  Későbbi részekben szeretnék foglalkozni az operett zeneszerzőkkel. Például Kálmán Imrével, Kacsóh Pongráccal vagy Lehár Ferenccel. Lesznek olyan részek is, amikor például a Csárdáskirálynő, A víg özvegy, a Marica grófnő vagy a János vitéz keletkezésének kulisszatitkait vesézem  ki. Arra is gondoltam, hogy néha egy-egy híres operett színészről is készítek egy részt, például Fedák Sáriról, Honthy Hannáról, Rátonyi Róbertről, Feleki Kamillról  vagy a híres Latabár család tagjairól. Ha a témát nézzük, körülbelül egy tíz évre elegendő műsoranyag van. Nyilván addig csinálom, amíg lesz erre igény, amíg tetszik az embereknek.

– Szerintem igény az lesz. Kívánom neked, hogy nagyon sok fiatalt elérjen ez a műfaj. Itt a december, meg kell kérdeznem, hogyan tervezed az ünnepeket?

– A vírushelyzet miatt végre itthon. Most kivételesen, mint egy hagyományos, normális család fogjuk megünnepelni a karácsonyt. Nyilván szűkebb családi körben tesszük a vírus miatt. Évek óta most először nem karácsonyi turnézunk a Budapesti Operettszínházzal. Így nekem végre nem december 23.-án lesz szenteste. Minden éven akkor ünnepeltünk, mert december 24.-én reggel felültem a buszra és indultam is a turnéra. Nagyon szeretném a hagyományoknak megfelelően tölteni a szentkarácsonyt. Ki tudja, lehet egy újabb részt is fogok készíteni az Operett Tudorból.


Hasonló cikkek