Udo Zimmermann Weisse Rose című operája és Morgane Heyse szoprán nyerte az Armel Operafesztivált

Udo Zimmermann Weisse Rose című operája, a svájci Biel Solothurn Zenekar és Színház produkciója nyerte el a legjobb előadás díját az Armel Operafesztivál kedd esti jubileumi gálaestjén a budapesti Thália Színházban, a legjobb énekesnek járó elismerést a francia Morgane Heyse szoprán kapta.
Az Arte-Közönségdíjat Rufus Wainwright Prima Donna című operája érdemelte ki a Pannon Filharmonikusok előadásában, Alföldi Róbert rendezésében. Alföldi Róbert rendező az Armel Operafesztivál tízéves történetében kiemelkedő művészi teljesítményéért eddig háromszor kapta meg a legjobb előadás díját, és most negyedszer a közönségdíjat – közölték a szervezők kedd este az MTI-vel.
Az Armel Operafesztivál zsűrije az idén különdíjjal jutalmazta Petrovics Eszter televíziós rendezőt, a fesztivál előadásainak rendkívül magas színvonalú élő közvetítéséért az ARTE Concert csatornán. Az indoklás szerint Petrovics Eszter kilenc éve rendezi kimagasló színvonalon az Armel Operafesztivál előadásainak élő közvetítését.
Az idén tizedik alkalommal megrendezett Armel Operafesztivál szervezőinek célja az alapításkor az operaritkaságokat és főként kortárs műveket bemutató nemzetközi operaesemény létrehozása volt, amelyben ötvözni tudnak egy operaénekeseknek szóló nemzetközi tehetségkutató versenyt és egy évente öt produkciót bemutató fesztivált.
Az énekesek tavalyi versengését és kiválasztását követően a fesztivál idén is öt produkcióval várta a közönséget június 28. és július 3. között Budapesten a Thália Színházban és Bécsben a MuTh Koncertteremben.
A fesztivál tradíciói szerint nemzetközi zsűri értékelte a versenyszerepekben fellépő operaénekesek énekesi-színészi teljesítményét, tagjai feleltek a legjobb produkciónak és a legjobb előadónak járó díj odaítéléséért. A zsűri elnöke Annilese Miskimmon, a dán nemzeti operaház korábbi igazgatója, a norvég opera új vezetője volt. A grémiumban helyet foglalt Clarie Middleton, a londoni Hackney Empire színház igazgatója; Kim Whitener, a New York-i Prototype Fesztivál társigazgatója; Henry Little, a Brit Nemzeti Opera Bizottság elnöke; Kjell Englund, a svéd Norrlands Operan művészeti vezetője és ügyvezető igazgatója; valamint José Correia, az Arte Concert programigazgatója.

Vélemény, hozzászólás?