Zene lábainknak címmel egyedülálló kortárs tánc- és zeneművészeti mentorképzés indult Pécsett.
A Kodály Központ próbatermeiben nem a zenéé volt a fő szerep, alkalmi táncosok vették birtokukba, s töltötték meg a teret. Volt ott minden ívekké formálódó testektől, a hajladozó formákon át, a hangtréningig, mindezek fontos részét képezik a Filharmónia Magyarország és a Norvég Alap együttműködésével létrejött Korunk Zenéje – Zene lábainknak három különböző időpontban megszervezésre kerülő oktatási modul-kísérletnek, amelynek első része a napokban zárult.
A kidolgozásra kerülő újszerű módszer célja, hogy az általános és középiskolás diákokhoz a kortárs tánc és mozgásművészet eszközeivel közelebb hozza a komolyzenét. A 2017 januárjában folytatódó és márciusban záruló módszertani kísérlet arra törekszik, hogy a klasszikus zenét és a kortárs táncművészetet élményközpontúvá tegye tanár és gyermek számára egyaránt.
Mint a Filharmónia Magyarország Nkft. ügyvezető igazgatója, Szamosi Szabolcs elmondta, a jövő év tavaszán záruló projekt eredményeként, az abban résztvevő tudományos kutatók az iskolai kereteken belül jól alkalmazható oktatási módszert dolgoznak ki az alkotók, táncpedagógusok, zeneművészek és a kurzus résztvevőivel közösen, az általuk alkalmazott módszerek felhasználásával. Kitért arra is, hogy a Filharmónia Magyarország tavasszal újra megrendezésre kerülő Korunk Zenéje Fesztiválján már láthatók lesz néhány a műhelymunkák során létrehozott egyedi módszertani megoldásokból.
Horváth Csaba rendező-koreográfus, a Színház- és Filmművészeti Egyetem Fizikai Színházi Szak oktatója vállalta a művészeti vezetői feladatokat, akinek munkáját koreográfusok, zenészek és kutatók segítik. A projekt ugyanis az egészen apró gyermekekben még meglévő önfeledt improvizációs készséget ébreszti fel egy olyan modell kialakításával, ami a mozgásra, gesztusokra és táncra épít, s iskolai keretek között is megvalósítható.
– Nagy kihívás azokat a gyerekeket ebbe a fajta tevékenységbe bevonni, akiknek a tánc és a zene, mint önkifejező erő ismeretlen. Éppen ezért arra törekszünk, hogy a kidolgozásra kerülő módszer, amelynek része az improvizatív mozgás és a zene, segítsen nekik kibontani a belső világukat – hangsúlyozza Horváth Csaba.
A modulok között helyet kapott egy táncművészeti szeminárium Fuchs Lívia tánctörténész vezetésével, testdobolás technika Dés András jazz-zenész és az úgynevezett SoundSearch módszer Tóth Evelin ének- és előadóművész irányítása mellett. A mozgásművészeti gyakorlati képzés keretében Horváth Csaba, Nagy Norbert, Horkai Barnabás és Widder Kristóf vezette helyzetgyakorlatokban és tánc improvizációkban próbálhatták ki magukat a résztvevők.
A Norvég Alap támogatásából megvalósuló, három részes Korunk Zenéje – Zene lábainknak projektben a művészeti különféle ágaiból érkezett huszonkét fiatal vesz részt.