Kiderült, miért nem lehet az átlagemberből e-sportoló | Pannonmagazin
gyerek-unsplash
IT - Tech

Kiderült, miért nem lehet az átlagemberből e-sportoló

A fiatal sztár, Elias Nerlich elmondta: ez a műfaj bizony nem való mindenkinek.

Rengeteg gyerek álmodozhat világszerte arról, hogy egy nap majd számítógépes játékokból gazdagodhat meg. Erre azonban elég kevés az esélyük – írja az E-sport magazin.

Kivételt jelentett ezalól Elias Nerlich, az e-sport németországi csillaga. A most 22 éves fiú olyan kiemelkedő képességeket mutatott fel, hogy tanulmányait is megszakíthatta, és hamar a Fifa főállású virtuális játékosává vált.

De mi szükséges ahhoz, hogy igazán nyerők lehessünk ebben a műfajban? Természetesen elengedhetetlen az átlagon felüli szem-kéz koordináció, amin már az emberek nagy többsége elbukik. Másrészt feltételnek látszik a fiatal kor is: ennek oka, hogy a legtöbb e-sportoló 17 és 25 éves kora közt nyújt csúcsteljesítményt.

Németországban már igen felkapottnak számít ez a számítógépes sportág: összesen 22 profi e-focicsapat működik, akik a virtuális Bundesligában mérkőznek meg egymással. A döntők több tízezer fős élő közönség előtt, stadionokban zajlanak.

Elias szavaiból kiderül, az e-sportolókra a legkevésbé sem áll meg a közhely, miszerint a számítógépes játékosok egyfolytában kólát isznak is pizzát zabálnak. Ellenkezőleg: a jó teljesítményhez elengedhetetlen fizikailag is jó kondiban lenni, ezért az e-sportolókkal – a konzolos tréningek mellett – személyi edző és dietetikus is foglalkozik.

“A pályán sokszor milliszekundumok alatt kell döntést hozni. Ez csak azoknak sikerülhet, akik testben és mentálisan is a toppon vannak. Fejben mindig egy lépéssel előrébb kell járnod. Minden meccs óriási pszichés stressznek teszi ki az embert”

– fogalmazott a sportcsillag, aki egyhuzamban 8 órát is eltölt a gép előtt.

Írásunk a Családi magazin, a Tech magazin, a Caramella, az Életmód hírek és a Férfi magazin közreműködésével készült.

Megosztás:
weboldal készítésONMEDIAWEB