Bakancslistán- Szakirodalom a Blenderhez | Pannonmagazin
IT - Tech

Bakancslistán- Szakirodalom a Blenderhez

A Blender egy nyílt forráskódú 3D animációs program. Használatához ingyenesen letölthető magyar nyelvű, Blender – látvány és animáció címmel szakkönyv jelent meg az fsf.hu Alapítvány kiadásában.

A Blender.fsf.hu honlap kifejezetten ennek a könyvnek és a programnak a terjesztésére jött létre, s e sorok írójának is a tervei között szerepel, hogy segítségükkel megtanulja: hogyan lehet a Blenderben 3D-s látványtervet, modellt, szimulációt és animációt készíteni.

A kötet hiánypótló, korábban  – a tudomásom szerint legalábbis – nem volt magyar nyelvű szakkönyv ehhez a programhoz. Aki meg kívánta tanulni a kezelését, annak az idegen nyelvű szakkönyvek vagy sok rövid, különálló részt tanító magyar „leckék” álltak csak a rendelkezésére.

A könyv egyik nagy előnye lehet – az ingyenességén felül – , hogy írója Kisantal Tibor már többször is „bizonyított”. Korábbi szakkönyve, amelyben az Inkscape vektorgrafikus program használatát mutatta be, rendkívül jól használhatóra, olvasmányosra sikeredett – remélhetőleg ilyen a Blender használatát tanító könyv is.

A Blender-könyv elsősorban a motion graphics – a látványanimáció – készítését tanít(hat)ja meg az olvasóknak, és segítségével a 3D-s grafikákon, animációs jeleneteken felül esetleg kisebb animációs filmecskéket is készíthetünk (az utómunkálatokat is beleértve), hiszen a Blender – mint ahogy a könyv egyik ajánlójában olvasható –

„egymagában képes betölteni egy kisebb animációs filmstúdió minden igényét, lefedve a teljes produkciós folyamatot.”.

Dávid Attila

Megosztás:
weboldal készítésONMEDIAWEB